استیو جابز ، ایمیل های اپل نشان می دهد که اختلاف فیس بوک یک دهه طول می کشد


زنجیره نامه های الکترونیکی که توسط Epic Games به عنوان بخشی از دادخواست علیه اپل فاش شده است ، زمینه اولیه نبرد فیس بوک با اپل را برای فروشگاه App خود فراهم می کند.

در ماه اوت گذشته ، فیس بوک گفت که قوانین فروشگاه App اپل مانع از راه اندازی برنامه iPhone Gaming آیفون آنگونه که می خواهد ، می شود.

مدیر عامل فیس بوک چریل سندبرگ گفت که این شرکت باید بخشی از برنامه را که بازی می کند حذف کند – نقطه برنامه – برای تأیید از فروشگاه App iPhone آیفون.

اکنون ، ایمیل های بین سه مدیر سابق اپل ، از جمله استیو جابز ، از سال 2011 نشان می دهد که درگیری مشابه بین اپل و فیس بوک ممکن است بخشی از دلیل تأخیر در راه اندازی برنامه فیس بوک برای iPad بیش از یک دهه پیش باشد.

تنش بین اپل و فیس بوک در مورد آنچه اپ استور رد می کند همچنان ادامه دارد. سال گذشته ، فیس بوک علناً اپل را متهم کرد که از کنترل خود بر App Store و iPhone برای “آسیب رساندن به توسعه دهندگان و کاربران” استفاده کرده است.

این تبادل به عنوان بخشی از انبار نمایشگاه هایی که در روند Apple-Epic استفاده شده بود ، منتشر شد ، اما پس از انتشار حذف شد.

iPad اپل در سال 2010 منتشر شد ، اما فیس بوک برنامه ای را برای آن منتشر نکرد تا اکتبر 2011. بین این دو تاریخ ، مهندس فیس بوک حتی در یک پست وبلاگ عمومی بگذارید، با اشاره به تأخیر در راه اندازی برنامه تا حدی به دلیل “روابط تیره و تار با اپل”.

در ژوئیه 2011 ، رئیس وقت نرم افزار اپل ، اسکات فارستال ، ایمیلی برای رئیس سابق بازاریابی اپل ، فیل شیلر و جابز ارسال کرد. وی در بیانیه ای گفت که با مارک – احتمالاً مدیر عامل فیس بوک ، مارک زاکربرگ – در مورد برنامه iPad iPad صحبت کرده است.

وی نوشت كه به مارك گفت كه فیس بوك نباید “برنامه های جاسازی شده” را در برنامه iPad خود برای فیس بوك قرار دهد.

فورستال نوشت: “تعجب آور نیست که او از این موضوع خوشحال نباشد ، زیرا او فکر می کند این برنامه ها بخشی از” کل تجربه فیس بوک “هستند و مطمئن نیست که آنها باید بدون آنها یک برنامه iPad بسازند.”

در آن زمان ، فیس بوک شبکه اجتماعی خود را به بستری برای بازی ها و برنامه ها تبدیل کرد. معروف ترین آنها Farmville بود ، بازی ای که در آن کاربران باغچه ها را در حساب های فیس بوک خود نگهداری می کنند.

فیس بوک می خواست اپل مصالحه کند. طبق گفته فورستال ، مارک پیشنهاد کرد:

  • فیس بوک می تواند از فهرست برنامه ها در برنامه فیس بوک – حتی پیوندها – بگذرد.
  • فیس بوک ممکن است از اجرای برنامه های شخص ثالث در Web View جاسازی شده یا در درجه اول در یک مرورگر در برنامه فیس بوک جلوگیری کند.
  • فیس بوک می خواست اپل اجازه ارسال پست های کاربر در نمایش مربوط به برنامه خبری را بدهد. فارستال می نویسد که آنها در آن زمان فیلتر شدند ، زیرا لمس این پست ها هیچ کاری نمی کند.
  • فیس بوک پیشنهاد داده است که از یکی از این پیوندها به برنامه در فید استفاده کند ، کاربر را به برنامه خود تغییر دهد یا در صورت وجود آنها را به App Store ببرد یا در غیر این صورت به Safari ، مرورگر وب آیفون متصل شود.

جابز ، مدیر عامل وقت اپل ، از iPad خود پاسخ داد: “موافقم – اگر پیشنهاد سوم Fecebook ها را حذف کنیم ، منطقی به نظر می رسد.”

سه روز بعد ، فورستال دنبال كرد و گفت كه او با مارك گفتگوی طولانی ای داشته و فیس بوك دوست ندارد كه پروپل پیشنهاد مخالف اپل مبنی بر ممنوعیت اتصال برنامه های فیس بوك به سافاری را منع كند.

اما طبق گفته مارک ، هیچ روش واضحی برای تمایز بین پوکر و NYT وجود ندارد. هر دو توسعه دهنده فیس بوک هستند و ادغام فیس بوک را فراهم می کنند. ”

شیلر که تا سال گذشته رئیس بازاریابی اپل بود و رئیس هیئت مدیره اپل برای بررسی تأیید برنامه ها توسط اپل بود ، خلاصه ای از موقعیت اپل را بیان کرد.

شیلر نوشت: “من نمی فهمم که چرا ما می خواهیم این کار را انجام دهیم”. “همه این برنامه ها بومی نخواهند بود ، ارتباط یا مجوزی با ما نخواهند داشت ، آنها را مشاهده نخواهند کرد ، از API ها یا ابزارهای ما استفاده نخواهند کرد ، از فروشگاه های ما استفاده نخواهند کرد.”

وقتی سرانجام برنامه iPad را برای فیس بوک راه اندازی کرد ، آن گفت این ارز iOS خود را برای برنامه هایی مانند Farmville حفظ نخواهد کرد ، معامله ای مشابه آنچه مدیران اپل در مورد آن بحث کرده اند.

در سالهای اخیر ، رقابت بین دو همسایه دره سیلیکون شدت گرفته است. مدیرعامل فعلی اپل ، تیم کوک از شیوه های حفظ حریم خصوصی فیس بوک عکس های کمی محجبه گرفته و از فیس بوک به عنوان نمونه ای از ویژگی اخیر برای درخواست برنامه ها “برای ردیابی نشدن” استفاده می کند.

فیس بوک در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی است تا بگوید ویژگی های حریم خصوصی سازنده آیفون به مشاغل کوچک لطمه می زند. وی همچنین با تغییر در قوانین فروشگاه اپل اپل ، انتقاد از هزینه 30 درصدی فروشگاه اپل برای رویدادهای آنلاین را علاوه بر شکایت از برنامه بازی آن ، مورد انتقاد قرار داد.

فیس بوک بخشی از بحث Epic Games در نبرد حقوقی خود علیه اپل و سیاست های App Store نیست. دادگاه از روز دوشنبه آغاز شد و انتظار می رود سه هفته ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *