اپل و هیوندای-کیا به دنبال معامله ای برای Apple Car هستند


پس از سال ها گمانه زنی مبنی بر اینکه سرانجام با وسایل نقلیه شخصی خود وارد کار خودرو خواهد شد ، طبق گفته بسیاری ، اپل در آستانه نهایی کردن معامله با هیوندای-کیا برای تولید یک خودروی برقی مستقل با مارک اپل در کارخانه کیا در وست پوینت جورجیا است. منابعی که CNBC را در جریان این طرح قرار دادند.

به اصطلاح “Apple Car” که توسط یک تیم اپل در حال توسعه است ، قرار است در سال 2024 تولید شود ، اگرچه افراد آشنا به مذاکرات بین اپل و هیوندای-کیا می گویند که ممکن است پرتاب احتمالی پس گرفته شود.

منابع می گویند CNBC هنوز به توافق بین دو شرکت نرسیده است. آنها همچنین خاطرنشان کردند که اپل ممکن است سرانجام تصمیم بگیرد به طور جداگانه و یا علاوه بر همکاری با هیوندای ، با یک خودروساز دیگر شریک شود.

یک منبع آشنا با استراتژی توسعه اتومبیل اپل به CNBC گفت ، “من شک دارم هیوندای تنها سازنده خودرویی باشد که می تواند با آنها سر و کار داشته باشد ، ممکن است شخص دیگری وجود داشته باشد.”

سهام اپل پس از ساعت ها اخبار بیش از 2٪ افزایش یافت.

سخنگویان اپل و هیوندای-کیا وقتی توسط CNBC به آنها رسیدند از اظهار نظر خودداری کردند.

اگر معامله نهایی شد ، چرا اپل باید هیوندای-کیا را انتخاب کند؟ به همان اندازه مهم ، چرا خودروساز کره ای باید با اپل معامله کند؟

کسانی که با این مباحث آشنا هستند می گویند که هر شرکتی یک مزیت منحصر به فرد در کار با شرکت دیگر برای تولید یک ماشین اپل می داند.

از نظر اپل ، راه حل ساخت این خودرو امکان استفاده از بازار و تحرک 10 تریلیون دلاری جهانی را فراهم می کند. کتی هوبرت ، تحلیلگر مورگان استنلی ، در یادداشت تحقیقاتی که در ژانویه منتشر کرد ، پتانسیل سود اپل را توضیح داد.

“تلفن های هوشمند سالانه 500 میلیارد دلار TAM است. اپل حدود یك سوم این بازار را در اختیار دارد. بازار تحرك 10 تریلیون دلار است. بنابراین اپل فقط به 2٪ سهم آن بازار نیاز دارد تا اندازه تجارت آیفون خود باشد.”، هوبرتی می نویسد.

منابع آگاه از علاقه اپل به همکاری با هیوندای می گویند این غول فناوری می خواهد یک ماشین اپل در آمریکای شمالی با یک خودروساز مستقر آماده کند تا به اپل اجازه دهد نرم افزار و سخت افزاری را که در این خودرو است کنترل کند.

به عبارت دیگر ، این یک “Apple Car” خواهد بود و نه یک مدل Kia با نرم افزار Apple.

برای هیوندای-کیا ، کار با اپل توسط رئیس جدید این شرکت ، Euisun Chung ، هدایت می شود که اکتبر گذشته کنترل خودروساز کره ای را به دست گرفت. به گفته یک منبع آشنا با استراتژی هیوندای-کیا ، “چونگ به صراحت اعلام کرده است که تحرک آینده شرکت است.” این مهم است زیرا اپل اتومبیل کاملاً خودمختار خواهد بود.

رهبران هیوندای-کیا با همکاری با اپل معتقدند که آنها توسعه برنامه های خودمختار و برقی و برنامه های خودروی خود را تسریع می کنند. هیوندای در حال حاضر در همکاری با Aptiv در حال توسعه فناوری های اتومبیل مستقل از جمله رباتکسی است.

در صورت توافق هیوندای با اپل هیچ نشانه ای مبنی بر تغییر سرمایه گذاری مشترک وجود ندارد. علاوه بر این ، کارخانه کیا ، در حدود 90 دقیقه جنوب غربی آتلانتا ، جورجیا ، ظرفیت موجود دارد ، بنابراین مقیاس تولید و شنود از زنجیره تأمین هیوندای-کیا می تواند به سرعت سریع انجام شود.

این خودروها جمعه ، 26 فوریه 2010 در اولین افتتاح اتومبیل های کیا در هنگام افتتاحیه بزرگ خود در وست پوینت ، جورجیا ، ایالات متحده آمریکا در مقابل هستند.

دیو مارتین بلومبرگ | گتی ایماژ

اگرچه هنوز مشخص نیست که دقیقاً اولین اتومبیل اپل چگونه خواهد بود ، اما کسانی که با این برنامه ها آشنا هستند می گویند این خودرو از چندین ویژگی قابل توجه برخوردار است.

یک منبع آگاه از برنامه فعلی گفت: “اولین اتومبیل های اپل برای داشتن راننده طراحی نخواهند شد.” “اینها خودروهای الکتریکی خودمختار و الکتریکی خواهند بود که بدون راننده کار می کنند و در آخرین مایل تمرکز دارند.” این می تواند به این معنی باشد که اتومبیل های اپل ، حداقل در ابتدا ، می توانند بر روی عملیات تحویل بسته های غذایی و شرکت های رباتیک متمرکز شوند.

این حرکت می تواند غول فناوری را به رقابت مستقیم با تسلا تبدیل کند که در حال معرفی ویژگی های خودرانگیزی برای وسایل نقلیه خود است. ایلون ماسک ، مدیر عامل تسلا اخیراً به سرمایه گذاران گفته است که تبدیل تسلا به یک ربات خودران می تواند به توجیه ارزیابی شرکت کمک کند ، زیرا ساعت های بیشتری در روز از اتومبیل استفاده می شود و به تسلا اجازه می دهد درآمد بالاتری از ماشین کسب کند. در سال 2018 ، اپل داگ فیلد ، معاون ارشد مهندسی تسلا در آن زمان ، را به اپل برگرداند ، جایی که او قبلاً کار می کرد ، احتمالاً برای کار در اتومبیل های خودران. اپل همچنین تعداد بیشماری از کارمندان سابق تسلا را استخدام کرده است ، از جمله مایکل شوکوچ ، مدیر ارشد مهندسی گروه پروژه های ویژه اپل و معاون سابق مهندسی تسلا.

ماسک گفت که یک بار سعی کرده است مذاکرات با اپل را برای به دست آوردن شرکت اتومبیل الکتریکی خود آغاز کند ، اما تیم کوک مدیرعامل اپل دعوت وی برای جلسه را رد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *