برنامه های ویدیویی چینی Kuaishou ، Douyin در حال تبدیل شدن به سایت های تجارت الکترونیکی مانند Alibaba هستند


مردی که تلفن در دست دارد از طریق تابلوی برنامه TikTok شرکت چینی ByteDance ، محلی به نام Douyin ، در نمایشگاه بین المللی محصولات مصنوعی در هانگژو ، استان ژجیانگ ، چین ، در تاریخ 18 اکتبر 2019 عبور می کند.

رویترز

پکن – مصرف کنندگان چینی بیشتر از طریق پخش مستقیم و برنامه های ویدئویی خرید می کنند – روند جدیدی که بخشی از بازار عظیم را تحت کنترل خود دارد ، غول تجارت الکترونیکی علی بابا.

برنامه های پخش جریانی مستقیم و فیلم های کوتاه ویدیویی در سال 2020 به کانال های مهم بازاریابی تبدیل شده اند و با اتصال بینندگان به سایت های تجارت الکترونیکی موجود یا سایت های خود ، میلیاردها فروشنده تاجر ایجاد می کنند.

بر اساس اطلاعات Wind ، فقط از برنامه پخش مستقیم و ویدیویی کوتاه Kuaishou استفاده کنید که بیش از 5 میلیارد دلار در بزرگترین IPO هنگ کنگ از زمان شیوع ویروس کرونا جمع کرد.

کالاهای ناخالص (GMV) طی 11 ماه منتهی به ماه نوامبر ، تقریباً 8 بار در سال گذشته افزایش یافت و به 332.68 میلیارد یوان (51/44 میلیارد دلار) رسید ، طبق دفترچه کوآیشو. GMV شاخصی است که غالباً در تجارت الکترونیکی برای اندازه گیری ارزش کل کالاهای فروخته شده در یک دوره زمانی استفاده می شود.

این شرکت عمدتا از طریق فروش هدایای مجازی که مصرف کنندگان می توانند برای پخش زنده مورد علاقه خود خریداری کنند ، درآمد کسب می کند. سهام کوایشو در روز جمعه تقریباً 200٪ افزایش یافت.

همراه با انواع مختلفی از بازیکنان تجارت الکترونیکی که در 2-3 سال اخیر ظهور کرده اند ، … اشتهای مشتریان در سیستم عامل های خرید آنلاین نیز متنوع می شود.

Douyin ، نسخه چینی برنامه ویدیویی TikTok ، که متعلق به ByteDance است ، سال گذشته شاهد سه برابر شدن معاملات تجارت الکترونیکی به 500 میلیارد یوان در GMV بود بر اساس گزارشی در روز چهارشنبه توسط سایت خبری فناوری چین LatePost.

با این حال ، بیشتر GMV به سایت های تجارت الکترونیکی شخص ثالث مانند JD.com و Alibaba’s Taobao مراجعه کرده است. در این گزارش آمده است که فقط حدود 100 میلیارد یوان در GMV Douyin از سیستم عامل تجارت الکترونیکی خود این برنامه تأمین می شود.

ByteDance در بیانیه ای به CNBC گفت كه داده های GMV LatePost نادرست بوده و فروش اشخاص ثالث در نتیجه ترافیك مصرفی هدایت شده نباید به عنوان بخشی از GMV گزارش شود.

برنامه پیام رسان Wechat Tencent که بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در روز را گزارش می کند ، همچنین به یک بستر خرید آنلاین تبدیل شده است.

در ماه ژانویه ، وی چت گفت كه GMV برای مشاغلی كه مینی برنامه های درون برنامه ای خود را اجرا می كنند ، 255 درصد در سال گذشته به مقدار نامعلومی افزایش یافت ، در حالی كه GMV برای كالاهای فیزیكی فروخته شده از طریق این برنامه ها 154 درصد رشد كرد.

تحلیلگران مورگان می گویند: “در كنار انواع مختلف بازرگانان تجارت الكترونیكی كه در 2-3 سال اخیر ظهور كرده اند ، از جمله پخش مستقیم ، تجارت اجتماعی و غیره ، اشتهای مشتری در سیستم عامل های خرید آنلاین نیز متنوع است.” گزارش ماه گذشته آنها پیش بینی می کنند که هزینه های مصرف کننده چینی به طور کلی در دهه آینده دو برابر خواهد شد و به 12.7 تریلیون دلار می رسد.

بازار در حال رشد برای همه فعالان تجارت الکترونیکی

سورش دالایی ، مدیر ارشد شرکت مشاوره Alvarez & Marsal ، که در خرده فروشی تمرکز دارد ، گفت: “تقاضای زیادی برای تجارت الکترونیکی در چین وجود دارد ، بنابراین Alibaba ، JD.com ، آنها بازار دارند زیرا آنلاین و آفلاین هستند.” در آسیا.

دالایی گفت: “آنها فروشگاه های یک مرحله ای را از طریق اکوسیستم خود ارائه می دهند.” “این خرده فروشان حتی وقتی این بازیکنان تجارت الکترونیکی جدید ظاهر می شوند ، رنج نمی برند.”

اداره ملی آمار گفت: فروش خرده فروشی آنلاین کالاهای فیزیکی چین در سال گذشته 14.8 درصد افزایش داشته و در مجموع 9.759 تریلیون یوان ، یک چهارم کل کالاهای مصرفی فروخته شده در این کشور بوده است.

آژانس دولتی اعلام کرد در حالی که تعداد خریداران آنلاین تا دسامبر به 782 میلیون نفر رسیده است ، این کشور تعداد بیشتری از کاربران اینترنت را که به تماشای فیلم ویدئو می گذرانند ، به 927 میلیون نفر می رساند. مرکز اطلاع رسانی شبکه اینترنت چینی (CNNIC) گزارشی در این هفته می گوید

در این گزارش آمده است ، به طور خاص ، کاربران تجارت الکترونیک زنده بین مارس و دسامبر 123 میلیون نفر افزایش یافته اند که در مجموع 388 میلیون نفر است. در این گزارش آمده است كه حدود دو سوم این مصرف كنندگان هنگام تماشای پخش زنده خرید كرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *