سه دوست دانشگاهی یک کسب و کار 1 میلیارد دلاری در زمینه فروش خودروهای فرسوده ایجاد کردند

[ad_1]

آرون تن به جاهایی می رود.

به عنوان یکی از بنیانگذاران یک شاخدار تازه تاج دار و یکی از آسیا و اقیانوسیه سریعترین رشد استارتاپ ها، مدیرعامل Carro اکنون در آستانه اعلام عمومی است.

با سرمایه گذاران ، از جمله سافت بانک ، او برنامه ای برای کاهش سرعت ندارد.

“س questionال این است ، اکنون که ما به 1 میلیارد دلار رسیده ایم ، چگونه به 10 میلیارد دلار می رسیم؟ چگونه به 100 میلیارد دلار می رسیم؟” تان به CNBC Make It گفت.

من نمی گویم که من بنیانگذارانم را فریب دادم تا این شرکت را با هم تاسیس کنند …

آرون تن

بنیانگذار و مدیر عامل ، Caro

کارو – بازی کلمه “قهرمان خودرو” – یک بازار آنلاین خودرو در جنوب شرقی آسیا است که برای ساده سازی معاملات با اتومبیل با استفاده از فناوری هوش مصنوعی طراحی شده است.

در سال 2015 توسط تانگ و دوستانش در دانشگاه آدیتیا لسمن و کلوین چونگ تأسیس شد و پس از تأمین 360 میلیون دلار بودجه ، در ماه ژوئن به وضعیت ارزشمند 1 میلیارد دلاری تک شاخ دست یافت. این معامله در مجموع بیش از نیم میلیارد دلار به طول انجامید و Caro را با رقبای اصلی مانند Carsome مالزی و آلمان جمع آوری کرد. کارمودی ، در صنعتی ارزشمند 50 میلیارد دلار و در حال رشد است.

و با این حال ، همانطور که تان توضیح داد ، این یک سفر به آنجا بود.

به سوی موفقیت سوق داده شده است

داستان کارآفرینی مرد 36 ساله از 13 سالگی آغاز شد. در دوران نوجوانی که در سنگاپور بزرگ می شود ، متخصص کامپیوتر با ساخت و فروش وب سایت درآمد بیشتری کسب می کند.

اما بعداً ، در حالی که به عنوان سرمایه گذار خطرپذیر در ایالات متحده کار می کرد ، فرصتی را برای ترکیب قدرت تجاری و اشتیاق واقعی خود: تجارت خودرو ، دید.

آرون تان ، بنیانگذار و مدیرعامل بازار خودروهای جنوب شرقی آسیا Carro.

کارو

تان می گوید: “زمانی که من سالها به عنوان VC در ایالات متحده بودم ، به وضوح به یاد دارم که با انواع شرکت های خودروسازی آشنا شدم – Beepi ، Uber ، DriveShift شما. آنچه او به من نشان داد اینرسی در فضا بود.”

در حالی که بازار فروش مجدد خودرو در ایالات متحده در حال رونق است ، نمی توان در مورد آسیای جنوب شرقی همین را گفت. به دلیل شفافیت آن مشهور بود و چندین واسطه باعث می شد خریداران و فروشندگان نتوانند بهترین معاملات را انجام دهند.

آنچه مشاهده کردیم تغییر رفتار مالکیت خودرو بود.

آرون تن

بنیانگذار و مدیر عامل ، Caro

تان می خواست آن را تغییر دهد. بنابراین ، در بازگشت به سنگاپور در سال 2015 ، او با همکلاسی های خود در دانشکده علوم کامپیوتر کارنگی ملون همکاری کرد تا الگوریتمی را برای انجام این کار ایجاد کند.

تان می گوید: “من نمی گویم که بنیانگذاران خود را فریب داده ام تا شرکت را با هم تاسیس کنند ، اما فکر می کنم این فرصت را فروختم تا آن را بسیار جالب تر از هر کاری که آنها انجام می دهند ، بفروشم.”

لمس یک بازار با رشد سریع

سه نفره به چیزی مشغول بود. در منطقه ای با محیط دیجیتالی عظیم و رو به رشد طبقه متوسط ​​، مصرف کنندگان حساس به قیمت به طور فزاینده ای مدل های دست دوم را انتخاب می کنند.

جاستیناس لویما به CNBC گفت: “توسعه طبقه متوسط ​​همراه با نرخ پایین مالکیت خودرو در آسیای جنوب شرقی محرک اصلی فروش خودروهای جدید بود و در نهایت به یک بازار شلوغ خودروهای کارکرده تبدیل شد.” به

Carro Car Market اولین سرویس اشتراک خودرو در سنگاپور را در سال 2019 راه اندازی می کند.

CNBC

کارو با گسترش پیشنهاد آنلاین خود به افراد و عمده فروشان در اندونزی ، تایلند و مالزی در سالهای آینده از این تقاضا استفاده کرد. در همین حال ، وی خدمات مالی تمام عیار مانند وام ، بیمه و مراقبت های بعدی را اضافه کرد.

تا سال 2019 ، با الهام از غول های پخش کننده Netflix و Spotify ، این شرکت اولین سرویس اشتراک خودرو در سنگاپور را راه اندازی کرده است و به مصرف کنندگان اجازه می دهد با هزینه ماهانه ، از جمله مالیات ، گارانتی و پشتیبانی ، یک وسیله نقلیه اجاره کنند.

تان گفت: “چیزی که ما دیدیم تغییر رفتار مالکیت خودرو بود. شکاف واقعی در بازار به دنبال افرادی بود که این انعطاف پذیری را می خواستند. و مهمتر از همه ، آنها در واقع می خواستند خودروهای جدید را امتحان کنند.”

ناوبری همه گیر

سپس در سال 2020 همه گیری همه گیر شد. اما آنچه برای بسیاری از مبتدیان یک مانع بزرگ بود ، برای تان و تیمش فرصتی بود.

نگرانی در مورد بهداشت و ایمنی شخصی ، جستجوی جدیدی را برای فرصت های حمل و نقل خصوصی آغاز کرده است. حتی با وجود مرزهای بسته و کمبود جهانی میکروچیپ در تولید خودرو ، فروش خودروهای فرسوده افزایش یافته است.

Covid قطعاً به تسریع کل دیجیتالی شدن ما ، هم در داخل و هم در خارج کمک کرده است.

آرون تن

بنیانگذار و مدیر عامل ، Caro

راه رسیدن به IPO

با این حال ، این رشد در شرایطی است که کنترل بر صنعت خودرو افزایش می یابد.

حمل و نقل تقریباً یک چهارم (24)) از حمل و نقل را تشکیل می دهد انتشار جهانی کربنکه 75 درصد آن وسایل نقلیه جاده ای را شامل می شود. و حتی در حالی که دولت ها و خودروسازان برنامه هایی را برای کنار گذاشتن اتومبیل های سنتی با موتورهای احتراق داخلی با وسایل نقلیه برقی برنامه ریزی می کنند ، بسیاری از نوشیدنی های گازی موجود به سادگی صادرات به بازارهای نوظهور

کارو ، به نوبه خود ، گفت که او نقش مهمی در گذار به روشهای حمل و نقل سبزتر دارد.

کارو می گوید که از انتقال به روش های حمل و نقل سبزتر پشتیبانی می کند و به خریداران اجازه می دهد خودروهای جدیدی مانند وسایل نقلیه برقی را امتحان کنند.

کارو

“کار ما این است که این بازیافت یا استفاده مجدد از وسایل نقلیه را در کوتاه ترین زمان ممکن فعال کنیم. و قسمت دوم آن این است که [electric vehicles are] برای ما باد عقب قوی است زیرا تغییرات را تشویق می کند. تان می گوید: “ما همیشه برای پلتفرمی مانند ما تلاش می کنیم وقتی تغییری در بازار ایجاد می شود.”

پایداری یکی از مواردی است که در دستور کار تان قرار می گیرد ، زیرا او به دنبال لیست شرکت خود در 18 تا 24 ماه آینده است. با گسترش منطقه ای ، توسعه هوش مصنوعی و خرید کارت ، یک چیز قطعی است – این سفر رویدادهایی خواهد بود.

“از حالا به بعد ، [we need to] تان را آماده کنید ، باید کنترل وجود داشته باشد ، افراد باید در محل باشند ، تطابق باید وجود داشته باشد. تنها در آن صورت است که می توانیم بگوییم خوب ، ما آماده ایم تا 12 تا 18 ماه دیگر در معرض دید عموم قرار بگیریم. “

از دست نده: این زوج 32 ساله چگونه صنعت اجاره چند میلیارد دلاری را بازسازی می کند

آیا این داستان را دوست دارید؟ مشترک شدن در CNBC Make It on YouTube!

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *